Alerjik konjonktivit, alerjik mekanizmalarla ortaya çıkan ve gözün konjonktiva denilen kısmını tutan iltihaptır. Alerjik konjonktivit için alerji uzmanına giderken hazırlık yapılmalıdır. Bunun için özellikle önce yapılan tetkik ve röntgenleri yanınızda getirmeniz yararlı olur. Çocuk veya yetişkin alerji uzmanına giderken daha önce yapılan tetkik ve röntgenleri, daha önce kullandığı veya şu anda kullanmakta olduğu ilaçları yanınızda getirmeniz yararlı olacaktır. Böylece hem kısa sürede daha sağlıklı bir değerlendirme yapılmış olur. Hem de aynı tahlillerin gereksiz yere tekrar yapılması önlenmiş olur. Eğer sakınca yoksa bazı ilaçları gelmeden 1 hafta önce kesiniz! Alerji şurup ve haplarını, öksürük ve soğuk algınlığı ilaçlarını gelmeden 1 hafta önce kesiniz. Çünkü deriden alerji testi yapılması gerektiğinde bu ilaçlar test sonucunu etkilediği için kullanılmaması gerekmektedir. Sadece parasetamol içeren ateş düşürücüler ve antibiyotikler, nefes açıcı sprey ve buharlar, alerji testini etkilememektedir. Kullanılmaya devam edilebilir. Fakat çocuğunuzun şikayetleri fazla ve ilaçlarını kullanması gerekiyorsa devam ediniz. Alerji testlerinin hastalığın kontrol altına alınana kadar ertelenmesinde bir sakınca yoktur. Alerji testi için aç veya tok olmanızın bir önemi yoktur. O nedenle aç getirilmesine gerek yoktur. Aksine strese bağlı kan şekerinin düşmemesi için tok olması daha iyi olacaktır.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!